16.05.2007.
Tā tikai liekas ka esmu
izlijis pa grīdu kā smaržīgs odekolons
tā tikai liekas ka esmu
diktofonā ierakstīta tuneļu balss lauska
vakarā varēšu atskaņot
varēšu smaržīgu muti elpot sev virsū
lūgties lai nebeidzas mirkļi
lai 4 sekundes neizslīd caur pirkstiem kā pilošā dzīve
/Krišjānis ZEĻĢIS/
...
luugums atsevishkjiem viedoklju autoriem buut korektiem un cieniit paareejos....
[sp]
Viedokļi par dzejoli |
kodax |
2007-05-16 17:02 |
Piekrītu, ir jābūt cieņai! Brīžiem, lasot komentus, liekas, ka atrodos tirgus laukumā...
|
GedertsPiebriedis |
2007-05-16 17:26 |
Es arī knapi valdos, lasot dažu vieglprātīgu cilvēku komentārus. Visa godprātīgā kolektīva vārdā lūdzu tos neliešus izbanot ārā no dz dz uz visiem laikiem. Lai viņi vārās pa publiskajām dienasgrāmatām vai, lai nelien ārā no savām interešu grupām! |
Neatliekama_Rakete |
2007-05-16 20:41 |
Nu visticamāk aizrādījums ir veltīts man, tomēr es atļaušos paskaidrot savu pozīciju.
Man ir savs vērtējums par dzejoļiem un es godprātīgi izsaku savu viedokli, kāpēc man attiecīgais dzejolis nepatīk, ko man dzejolis atgādina utt. Es uzskatu, ka tā ir godīga kritika par dzejoli. Loģiski, ka autoram nav viegli saņemt kritiku lauru vietā, bet tāda ir dzīve un tāda ir māksla. Dzejolis nav zelta stienis, kuram var precīzi izmērīt zelta daudzumu un proves gradāciju, bet gan tā vērtību nosaka lasītājs. Es esmu viens no lasītājiem.
Tomēr šeit nereti esmu saskāries ar to, ka dzejoļa autors attiecībā par manu kritiku velta man personīgas, nievājošas replikas. Tas kaitina un es neuzskatu to par godīgu rīcību, tāpēc arī brīžiem es arī atbildu uz šīm provokācijām.
Es esmu kategoriski pret tādu korektu dzīvi, kur nav vēlams izteikt kritiku par darbu. |
klusaisMiileetaajs |
2007-05-16 22:07 |
NR, neņem galvā! Es personīgi domāju, ka spirkalka savā preambulā nemaz nedomāja Tevi, bet gan to aprobežoto tavssargu, Plānprātiņu un Ģedertu Pusbriedi. Man jau arī brīžam gribās apņemties komentārus vispār nelasīt, bet.., nevaru atturēties. :)) |
kodax |
2007-05-17 01:06 |
Arī kritikai jābūt normas robežās. Jo daudzi izmēģina tik savu roku, pauž savu viedokli dzejā. Un tādi kā NR un GP ar savu aso mēli, izrāda necieņu pret autoriem! Domāju, ka kritikai jābūt īsai un konkrētai, nevis jāraksta visādi murgi. |
Neatliekama_Rakete |
2007-05-17 01:34 |
Normas robežās? Jāraksta dzejoļi normas robežās un jāsaņem kritika normas robežās. Kopš kura laika mākslai ir šādi absurdi uzstādījumi - tās ir kaut kādas komunisma tēzes? Norma cik es noprotu ir domāta dzeja, kas paradoksāli ir līdzīga jau radītajiem pagājušā gadsimta darbiem. Pilnīgi nepiekrītu šādiem apgalvojumiem.
Es rakstu pēc iespējas trāpīgākus komentārus, lai cik tas iespējams nodotu neizkropļotu ziņu.
Īsa un konkrēta kritika. Nepatika. Patika. Ļoti patika. Ļoti nepatika. Ļoti interesants un ļoti neinteresants. Nu jā, kārtējās naglas kultūras zārkā. |
ne_jau_taa |
2007-05-17 02:05 |
Bet man liekas,ka bez GP,KLM un N_R komentiem te būtu pavisam neinteresanti.Kas tad būs,ja mēs tikai slavēsim cits citu un priecāsimies par saviem,tā sauktajiem,panākumiem literārajā jomā?Piekrītu par tām naglām kultūras zārkā:)))
Pie tam,cik cilvēku,tik viedokļu par viena vai otra autora darbiem.Katrs taču tur saskata kaut ko priekš sevis savā īpatnējā manierē,tādēļ cienīsim visus viedokļus! |
t_Pauliine |
2007-05-17 08:17 |
stāvošā dīķī nekas nenotiek!;))) |
t_Pauliine |
2007-05-17 08:21 |
un par normu ar robežām, smaidot piekrītu N_R:))) |
viibotne |
2007-05-17 09:23 |
Piekrītu, ka vērtējums vajadzīgs. Varbūt autoriem neuztvert kritiku par sevi, savu dzejoli, bet kā kritiku par DZEJOLI kā tādu. Pašam nedaudz distancēties, it kā pārraut jūtīgās saites starp sevi un dzejoli. |
kodax |
2007-05-17 09:28 |
Piekrītu Vībotnei! Protams, vērtējums vajadzīgs! Un arī negatīva kritika ir vērtējums! Vēlētos, lai arī caur kritiku, dzejoļa autors justu cieņu! |
tenutasir |
2007-05-17 09:46 |
Parasti saku, ka dauzos.
Šoreiz mēģināšu nopietni.
1.Vairums šejienes "dzejnieku" ir saskribelējuši vairāk, nekā izlasījuši. Tāpēc arī iedomājas, ka raksta dzeju.
2.Dērdzas komentāri ļoti patika, ļoti labs, utml.
No tā, ka divi mēsli savstarpēji viens otru par bišu stropiem godā, neiegūsim ne medu, ne vasku. Pat kārtīgu bites dzēlienu nē!
3.Smieklīga ir cenšanas vispārināt savu pieredzi, īpaši, ja tā ir acīmredzami šaura un paīsa. Var jau bacilis izlīdis no spļāviena, kurš nokritis uz netīra asfalta, pārliecinoši izsaukties: "Atkal kāds tricina pasaules okeānu!". Bacilis, pat apveltīts ar administratīvām funkcijām, ir, un paliek, bacilis.
4.Mācīsimies lasīt! :)
P.S. Atvainojos par skarbajiem izteicieniem. Tomēr lietoju tos apzināti. |
Bils |
2007-05-17 10:06 |
galnenais, lai kritiķis lielais ( iespējams pats caurkritis dzejnieks), būtu tomēr inteliģents pret saviem mazākajiem un dumjākajiem brāļiem un māsām...:))), kuru pamatprofesija tomēr ir sētnieks, baņķieris, apkopējs, balerīna, utt... |
Neatliekama_Rakete |
2007-05-17 10:16 |
Jā, par mēsliem un baciļiem ir vērienīgi nošalgts. Uzreizi viela pārdomām kurš ir kurš - tā kā detektīvā, kur mājā ir līķis un visi lūr viens uz otru kurš slepkava. Es gan šajā sakarībā atceros vienu filmu, kurā galvenais varonis mazliet apjuka un viņam uznāca mānija, ka viņš ir tas noziedznieks un beigās tā saputrojās, ka viņš pat varēja izdomāt visu detaļās kā ir slepkavojis. Tā arī var gadīties. |
Neatliekama_Rakete |
2007-05-17 10:16 |
Bet kopumā jāsaka paldies par atbalstu, jo tagad zinu, ka savās domās neesmu viens. :) |
Burve77 |
2007-05-17 10:18 |
Ja tenutasir vēl nav iemācījies lasīt, tad lai mācās. Nesaprotu, kam domāta šī dzīvās dzejas lappuse, ja jau viss vai gandrīz viss, kas šeit tiek ievietots, tūlīt arī jānogāna. Līdz šim domāju, ka te cilvēki var gūt prieku no dzejas vai arī no mēģinājumiem dzejot, kas, protams, ne visiem izdodas ar pirmo dzejoli. Bet cilvēki MĀCĀS, lasa viens otra rindas un raksta, priecājas, ka citiem ir izdevies izteikt arī viņa domas un izjūtas. Tev, tenutasir, šķiet, ka te drīkst ievietot tikai IZCILAS KVALITĀTES darbus? Ka cilvēks, kurš ikdienā nebūt nav dzejnieks, bet vēlas tomēr mēģināt, ir jāiedzen zemē ar noraidošiem, negatīviem un aizskarošiem komentāriem? Ar kādām tiesībām TU uzurpē sev vērtēšanas kritērijus? Piekrītu Bilam. Negribas kļūt asai, bet es tomēr to, kas te tiek ievietots, lasu ar prieku, jo ir tik daudzi cilvēki, kuri vēlas sevi izteikt, ja te būtu Nobela prēmijas piešķiršanas komiteja...bet te ir tikai portāls, kurā ir dzīvās dzejas lappuse. |
t_Pauliine |
2007-05-17 10:21 |
Parakstos zem Burves komenta!:) |
kodax |
2007-05-17 10:23 |
Es arī parakstos zem Burves komenta! |
tenutasir |
2007-05-17 11:04 |
Vēlreiz par lasīšanu.
Vai sētniekam, baņķierim, apkopējai, balerīnai, utt, ja viņi grib gūt prieku no mēģinājumiem dzejot, nāktu par ļaunu lasīšana?
Vai tad, ja cilvēks kādos nekomerciālos tekstos (jo tur šo vārdu lieto ļoti reti) būtu reizes sptiņas IZLASĪJIS "šalKt", rakstītu šalGt?
Vai lasīšana traucētu, ne tikai atkārtot un multiplicēt vienam otra izjūtas, bet izteikt tās krāsaināk un emocionālāk?
Vai kaitīga būtu arī pašam savu gara darbu pārlasīšana? Un atskārsme, ka no desmit publiskot vajadzētu vienu?
Vai tad to prieku gūst no kvantitātes? |
t_Pauliine |
2007-05-17 11:13 |
cik nu kuram tās naudiņas, tik krāsu var nopirkt, ar tik arī sanāk krāsot...:)
bet, vismaz var zīmēt un saņemt par vienu un to pašu darbiņu visādas atzīmes...
un tas nemaz nav maz...;) |
Attēloti tikai pirmie 20 komentāri. Lai izlasītu pārējos komentārus,
lūdzu reģistrējies oHo.lv
|
Komentēt šo dzejoli
Vēlies komentēt šo dzejoli?
|
|